Bel 010 - 254 00 33
aug
11
2017

Kijk op veranderende huisvestingsbehoefte

Geplaatst door KWK in Nieuws getagged met KWK

Op 22 juni organiseerde KWK een feestelijke bijeenkomst als afsluiter van een inspirerend brandingtraject. Tijdens deze bijeenkomst werden zowel de nieuwe kijk op huisvesting gepresenteerd, als de nieuwe uitingen getoond.

Maatschappelijke veranderingen beïnvloeden de wijze waarop mensen wonen, werken en leren. Dat vraagt een nieuwe kijk op huisvesting. Daarbij staat de gebruiker centraal en richt de vastgoeddienstverlening zich op het invullen van de gebruikersbehoeften. Dit thema werd uitgediept tijdens de feestelijke bijeenkomst die KWK op 22 juni organiseerde in het Rotterdamse Maas theater en dans.

Ruim 160 deelnemers, onder wie opdrachtgevers en samenwerkingspartners van KWK, waren op dit event aanwezig. Drie sprekers gaven – elk vanuit hun eigen expertise – hun visie op maatschappelijke veranderingen die invloed uitoefenen op huisvesting. Elke spreker behandelde daarbij één van de thema’s uit het nieuwe credo van KWK: WORK. LIVE. LEARN. Aan de orde kwamen nieuwe vormen van ondernemen. Denk aan start-ups die steeds meer samenwerken in de vorm van een community. Daarnaast werd ingegaan op de toenemende behoefte aan verduurzaming van woningen en met name het woningenbestand van woningcorporaties. Tot slot kwam de verdergaande digitalisering in het onderwijs aan de orde. Daarbij wordt minder klassikaal gewerkt en is er meer ruimte voor zelfstudie en samenwerken in groepen. Na de presentaties kregen de deelnemers volop de gelegenheid vragen te stellen en met elkaar over deze ontwikkelingen van gedachten te wisselen.

Voor KWK zijn deze veranderingen aanleiding om haar positionering te herijken. Dit hebben wij gezamenlijk gedaan door het benoemen van onze droom, het concretiseren van onze domeinen en het opnieuw vormgeven van onze uitingen, zoals ons logo, huisstijl en website.

Meer weten over dit onderwerp? Neem contact op